Czy PR to już marketing?

Wiele osób prowadzących działania reklamowe firmy zastanawia się, czy PR i marketing są tożsame. Istnieją jednak między nimi duże różnice, na które należy zwrócić uwagę.

Cechy PR

Głównym celem PR jest kreowanie wizerunku danej marki. Ma on za zadanie przekazywać otoczeniu najważniejsze informacje dotyczące firmy. Niekiedy są to przekazy odnoszące się do działalności przedsiębiorstwa, jej najnowszych produktów i usług. Robi się to na wiele sposobów. Najczęściej zatrudnia się w tym celu PR-owca. Można oczywiście wykorzystywać liderów opinii. Najprościej rzecz ujmując, są to osoby, które mają duży wpływ na innych, obecnie ma to szczególne znaczenie podczas działań w Sieci. Public Relations opiera się gównie na budowaniu zaufania z otoczeniem, ale także z pracownikami firmy. Mimo tego, że głównym celem PR podobnie jak w przypadku marketingu jest budowanie relacji z odbiorcami, public relations ma jedynie być swego rodzaju wsparciem marketingu. Co więcej, działania PRO-we są nieco tańsze od tych marketingowych i działają długofalowo. Budowanie wizerunku firmy to proces, który należy odpowiednio zaplanować i wdrożyć.

Cechy marketingu

Z pewnością, jaką jedną z głównych różnic między PR a marketingiem jest manipulacja. Działania marketingowe, choć informują o realnych produktach i usługach, są kreowane w taki sposób, by przekonać odbiorcę, że nasza oferta jest najlepsza na rynku. Kiedyś mówiono, że reklama jest komunikatem jednostronnym, dzisiaj się od tego odchodzi, głównie ze względu na marketing w Sieci, gdzie bardzo często wymaga się interakcji od klientów. Jak prowadzić działania w Internecie? Najlepiej z pomocą specjalistów. Eksperci z codemedia.pl pozwolą nam zaplanować wszystkie kroki promowania naszej firmy, tak aby trafić do odpowiedniej grupy odbiorców i zwiększyć sprzedaż.

Najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie zarówno z PR, jak i z marketingu. Oba te działania mogą się świetnie uzupełniać i sprawić, że to właśnie nasza firma wyróżni się na tle konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *